Problem z elektroniką silnika 1,6 AKL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bentul
    Classic
    • 2011
    • 20

    Problem z elektroniką silnika 1,6 AKL

    [benemik, ]rodaczek[/b], Dolna to już była by chyba przesada No chyba że zamiast górnej :!: Górna u mnie tak jak pisałem wcześniej jest by silnik wolniej stygł i nie brudził się tak od soli.
    enemik, Jak u Ciebie się spisuje ta dolna :?: wrażenia :?:

    Zamieszczone przez Mihau
    Lej na zimę 0W30 :P .
    Za mało km robię by bawić się w olej zimowy i letni :P
  • grzes0000
    Drive
    • 2010
    • 82

    #2
    Problem z elektroniką silnika 1,6 AKL

    Witam

    Panowie poszukuję porady w poniżej opisanym problemie.
    Chodzi mi o elektronikę silnika. Serwis skody walczy z tym już dwa lata ( oprócz tego kilku jeszcze mechaników było) i nie dają rady.
    Problem polega na tym, że często na "zimnym silniku" auto nie chce zapalić, jak już odpali to obroty skaczą a przy wciśnięciu pedału gazu auto nie ma mocy. Odpalę tak kilka razy (czasami tylko raz) i już potem auto pali na strzał.

    Wiem, wiem ktoś powie że trzeba kompa podpiąć, przepustnice wyczyścić, itd...

    Zostały wymienione;
    - nowa przepustnica (oryginalna vw, skoda)
    - przepływomierz
    - świece i kable
    - czujnik Halla
    - cewka
    - wymieniona nawet uszczelka pod klawiaturą, pod głowicą uszczelka ok

    Wszystko co mogło być do wymiany to zostało wymienione. Żaden mechanik nie wie co może być, tym bardziej że dzieje się to sporadycznie (w zimie co trzeci dzień i tylko na zimnym silniku)

    Już nosiłem się z zamiarem sprzedać auto ale szkoda ponieważ pół roku temu nową sekwencję założyłem.

    Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

    [ Dodano: Nie 24 Lut, 13 12:45 ]
    Zapomniałem dodać, że wiązka też była sprawdzana i jest OK

    Komentarz

    • mroko
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 659
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      A jakieś błędy są?
      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

      Komentarz

      • tomus7
        RS
        • 2010
        • 1896
        • Peugeot

        #4
        Sprawdź jeszcze czujnik temperetury silnika http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1423
        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

        Komentarz

        • Krzych
          Rider
          • 2005
          • 671

          #5
          Zrób próbę, pod koniec jazdy przełącz na benzynę i przejedź ostatnie km do zgaszenia silnika.
          Może instalacja LPG przestawia adaptację wtrysku benzyny i na zimnym silniku ma za małą dawkę paliwa i ciężko odpala.
          DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
          www.chiptuning.katowice.pl
          DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

          Komentarz

          • Damian-jg
            Ambiente
            • 2008
            • 229

            #6
            Zakrec zawór LPG przy butli i wypal gaz aby sam sie przełączył na PB i zobacz z rana
            FIAT Service

            Komentarz

            • grzes0000
              Drive
              • 2010
              • 82

              #7
              Czujnik temp. wymieniony. Instalację gazową mam od pół roku a ten problem mam od 2 lat odkąd auto kupiłem. Więc instalacja gazowa nie mu tu nic do tego.
              Co do błędów to już nic nie pokazuje tzn. wszystko jest ok a problem nadal występuje

              Komentarz

              • Damian-jg
                Ambiente
                • 2008
                • 229

                #8
                A mierzyłeś ciśnienie paliwa?
                FIAT Service

                Komentarz

                • Bartek.K
                  Rider
                  • 2012
                  • 396

                  #9
                  A sterownik silnika podmieniali może na inny?
                  Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                  Komentarz

                  • mroko
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 659
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    grzes0000, wydaje mi się że mogą to być uszczelki między kolektorem dolotowym a głowicą. Jest to częsta przyczyna złej pracy AKL-a na zimnym.
                    Chodzi o takie uszczelki:

                    Wymieniałeś je może?
                    A filtr paliwa wymieniałeś?
                    Załączone pliki
                    Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                    Komentarz

                    • grzes0000
                      Drive
                      • 2010
                      • 82

                      #11
                      Zamieszczone przez Damian-jg
                      A mierzyłeś ciśnienie paliwa?
                      Nie mierzyłem ciśnienia paliwa. Jak to się robi?

                      [ Dodano: Pon 25 Lut, 13 10:17 ]
                      Te uszczelki też były wymieniane. Wymieniony został również filtr paliwa.

                      [ Dodano: Pon 25 Lut, 13 10:18 ]
                      Zamieszczone przez Bartek.K
                      A sterownik silnika podmieniali może na inny?
                      Sterownika silnika nie podmieniali ale mówili że jest ok.

                      Komentarz

                      • Bartek.K
                        Rider
                        • 2012
                        • 396

                        #12
                        [ Dodano: Pon 25 Lut, 13 10:18 ]
                        Zamieszczone przez Bartek.K
                        A sterownik silnika podmieniali może na inny?
                        Sterownika silnika nie podmieniali ale mówili że jest ok.[/quote]

                        Zapytałem o sterownik silnika,bo w sobotę kumpel kupił lagune 1,8 i nie chciała mu odpalać,gasla i nie miała mocy. Po wymianie świec,kabli,czyszczeniu przepustnicy.czujnika temp uszczelnieniu dolotu zero efektów. Wpadłem na pomysł podmiany sterownika silnika i co? Efekt od razu,odpaliła od pierwszego i narazie jest spokój. A ze pracowałem kiedyś na szrocie to kupę sterowników mam w domu,wiec podmianka nie była problemem.
                        Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                        Komentarz

                        • grzes0000
                          Drive
                          • 2010
                          • 82

                          #13
                          Sterownik jest ok! Tak w serwisie skody mówili. To musi być coś innego. Problemy z odpaleniem nie występują za każdym razem tylko czasami i to zawsze na zimnym silniku. Myślę że to może być wilgoć chyba. Wiązka została sprawdzona i też podobno jest ok. Gdzie takiej wilgoci szukać? Na jakich wtyczkach?

                          Komentarz

                          • mroko
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 659
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            A czujnik prędkości obrotowej silnika był wymieniany?
                            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                            Komentarz

                            • Krzych
                              Rider
                              • 2005
                              • 671

                              #15
                              Zamieszczone przez Bartek.K
                              A ze pracowałem kiedyś na szrocie to kupę sterowników mam w domu,wiec podmianka nie była problemem
                              Nie do końca masz racje z tą podmianką, każdy używany sterownik ma immo i trzeba go dopisać do samochodu.

                              Czy twój silnik ma sterownik Magnetti Marelli?
                              Może wiązka jest zalana, zawilgocona na podszybiu i w zależności od warunków atmosferycznych robi psikusy?
                              DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                              www.chiptuning.katowice.pl
                              DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                              Komentarz

                              • Bartek.K
                                Rider
                                • 2012
                                • 396

                                #16
                                Tego że trzeba zaprogramować immo nie pisałem bo dla mnie jest to wiadome. Faktycznie mogłem to napisać żeby nie wprowadzać innych w błąd.
                                Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                Komentarz

                                Pracuję...